به خاطر داشته باشید، تبلیغ تا آنجا که ممکن است باید ساده باشد. سعی بر انتقال اطلاعات زیاد در هر تبلیغات منجر به شکست آن می شود، به خاطر این که افراد یا کاملا در خواندن آن غرق و یا کاملا گیج خواهند شد.

اغلب فروشندگان محصولات و خدمات زیادی دارند که در پی فروش آنها هستند. اغلب افراد سعی می کنند همه آنها را در یک تبلیغ و یا مطلب بنویسند که منجر به شکست تبلیغ می گردد. بهتر است در هر تبلیغ تنها یک محصول اصلی و یا یک ویژگی خدمات را مطرح کنید و سپس در زمان تماس یا مراجعه افراد درمورد بقیه آن صحبت کنید. در یک تبلیغ فقط تا می توانید نکات مثبت محصول را برجسته و جذاب تر از رقبا تشریح نمایید و درباره سایر کالا و خدمات در زمان تماس صحبت کنید.

ما نمی خواهیم اطلاعات زیادی به افراد بدهیم. زیرا آنها در این صورت احساس می کنند که می توانند درباره محصول بدون نیاز به تماس مستقیم تصمیم گیری کنند. بهترین ویژگی آنچه می خواهید بفروشید را تعیین کنید و سپس تبلیغات را حول همین ویژگی طراحی کنید.

بنابراین همیشه در تبلیغات تنها بر روی یک چیز (یک کالا) تمرکز کنید. اگر محصول یا خدمتی دارید که وسایل جنبی زیادی دارد تنها به محصول اصلی در تبلیغ خود اشاره کنید و در مورد بقیه محصولات در هنگام مراجعه ی مشتری توضیح دهید.

هرچقدر اطلاعات کمتری در تبلیغات خود بیاورید مخاطب کمتر گیج می شود و هرچه گیج شدن مشتری کمتر باشد، شانس موفقیت شما بالاتر خواهد بود.