قاتلین فروش:
اولین قاتل:
عدم برخورداری از چهره ای حرفه ای . اگر می خواهید مردم به شما توجه کرده و به نظرات شما درباره محصول یا خدمات تان، گوش فرا دهند، باید در رفتار و برخورد خود همچون کارشناسی حرفه ای ظاهر شوید. ظاهری خوب و آراسته داشته باشید و با اطمینان به پیش بروید. مشتریان به شور و شوق و اطمینان شما بیشتر از اطلاعات فنی و تخصصی تان، توجه نشان می دهند.
▪ دومین قاتل:
حرف زدن بیش از حد. به یاد داشته باشید زمانی که صحبت می کنید، تنها مشغول حرف زدن هستید و زمانی که با طرح پرسشی، مشتری را به صحبت درباره نیازهایش ترغیب می نمایید، مشغول فروختن. تنها از طریق گوش دادن موثر می توانید به خواسته های مشتری پی برده و به ایشان در تصمیم گیری درست در خرید کالا و یا استفاده از خدمات یاری رسانید.
▪ سومین قاتل:
استفاده از کلمات نامناسب. کلمات شکل دهنده باورها و تصویرها در ذهن ما هستند. برخی واژه های رایج در حرفه فروشندگی، مشتری را در امر خرید مردد می سازند. برای مثال، همه ما می دانیم که «قرارداد» سندی است قانونی و الزام آور که فسخ آن و خارج شدن از الزامات آن مستلزم فرآیندی پیچیده است. پس چنانچه شما از «فرم های ساده سفارش» و یا «موافقتنامه های اولیه» با عنوان«قرارداد» یاد کنید، در حالِ ساختن یک تصویر تهدید کننده در ذهن مشتری خود هستید که باعث می شود وی مردد شده و تصمیم خود را به تعویق اندازد. درباره کلماتی که بکار می برید فکر کنید، کلمات و تصویرهای منفی را با واژه های مثبت تر و دلپسندتر جایگزین نمایید.
▪ چهارمین قاتل:
عدم توجه به ایجاد رابطه ای دوستانه. رابطه دوستانه، اعتماد را به دنبال خواهد داشت. افراد از فروشنده ای که مورد اعتماد و پسندشان نباشد، خرید نخواهند کرد. هیچگاه به طور مستقیم و بدون حاشیه به معرفی کالا یا خدمات تان نپردازید، سعی کنید به شناخت مشتری و ایجاد رابطه ای دوستانه با وی، کمی توجه نمایید.
▪ پنجمین قاتل:
عدم تشخیص شایستگی مشتری. همیشه برخی از افرادی که به شما مراجعه می نمایند و به کالا و خدمات تان توجه نشان می دهند، گزینه های مناسبی برای خرید از شما نمی باشند. اگر آنها نیازی به کالا و خدمات شما نداشته و یا از قدرت مالی کافی برخوردار نباشند، معامله و فروشی اتفاق نخواهد افتاد. مسئله پیش روی شما این است که قادر باشید در حداقل زمان ممکن، در جریان ارتباط با ایشان به این موضوع پی ببرید. شما می توانید تنها با پرسیدن چند سوال به این مهم دست یابید، به نحوی که پاسخ های ایشان شما را درباره اینکه آیا آنها واجد شرایط خرید کالا و یا برخورداری از خدمات شما هستند یا نه، متقاعد سازد.
▪ ششمین قاتل:
ندانستن زمان اتمام معرفی و خاتمه فروش. بسیاری از فروشندگان بر این باورند که در هنگام معرفی کالا و خدمات، می بایست هر آنچه را که در چنته دارند، به مشتریان بالقوه ارایه دهند. برخی از این فروشندگان حتی بعد از اینکه مشتری موافقت خود را درباره خرید از ایشان اعلام می نماید، باز هم به صحبت خود ادامه می دهند. چنین عملی می تواند به آسانی داستانی غم انگیز از فروش در زندگی حرفه ای شما باقی گذارد!
▪ هفتمین قاتل:
خودپسندی. فروشندگی، حرفه ای خدماتی است. در راه خدمت به دیگران، در بسیاری از موارد باید از خواسته ها و نیازهای خود به نفع خواسته ها و نیاز های مشتری، چشم پوشید. زمانی که در کنار مشتری هستید مراقب باشید منافع مادی خود را در سخنان و رفتارتان آشکار نسازید و به عبارتی اجازه ندهید علامت های دلار ($) در چشمانتان بدرخشد! چنانچه مشتری احساس نماید که شما تنها برای دستیابی به سود خود، به ترغیب ایشان به خرید می پردازید و مزیتهای مورد علاقه وی برای شما اهمیتی ندارد، به سرعت شما را ترک کرده و برای خرید به رقبای شما مراجعه خواهد کرد.
▪ هشتمین قاتل:
عدم آگاهی از چگونگی خاتمه فروش. بدون خاتمه فروش، هیچ فروشی اتفاق نخواهد افتاد. وقتی شما به فروش خاتمه ندهید، مشتری خود را به نزد رقیب فرستاده اید؛ شما کالا و خدمات تان را به مشتری معرفی نموده و وی را متقاعد کرده اید که به کالای شما نیاز دارد، اما از وی نخواسته اید که از شما خرید نماید، پس زمانی که مشتری به رقیب شما مراجعه می نماید، کافی است که رقیب شما از وی بخواهد که کالای او را بخرد… در بسیاری از موارد، تمام آنچه که نیاز است برای خاتمه فروش، انجام دهید، پرسیدن یک سوال صریح است:
▪ آیا رنگ قرمز این مدل را امروز همراه خود خواهید برد و یا فردا آن را برای شما ارسال نمایم؟
▪ پرداخت نقدی برای شما آسان تر است یا پرداخت از طریق چک و یا کارت اعتباری؟
● نهمین قاتل:
توجه نکردن به جزئیات. چنانچه جزئیات را سرسری گرفته و در معرفی کالا و خدمات خود راه میانبر را انتخاب نمایید، با این بهانه که این کار برایتان تکراری و خسته کننده است، موفقیت درفروش را از دست خواهید داد.
۱۲ استراتژی ثابت شده برای افزایش فروش محصولاتتان
پیدا کردن افراد جدید که محصول شما را بخرند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است. آیا شما یک محصول خوب دارید اما در بدست آوردن مشتریان مناسب مشکل دارید؟
آیا شما مطمئن نیستید که چگونه به مشتریان خود نزدیک شوید یا پیام فروش گیجکنندهای دارید؟از این ۱۲ راهنمای فروش استفاده کنید تا مشتریان مناسب را پیدا کنید که محصولات شما را بخرند.
۱) مردم مزایا را میخرند
مردم محصول نمیخرند، آنها نتایجی را که آن محصول میدهد میخرند. روند شناسایی مشتری ایدهآل خود را با ساختن یک لیست از مزایایی که مشتری با استفاده از محصول شما، از آن لذت خواهد برد، شروع کنید.
۲) بطور واضح مشتری خود را تعریف کنید
جه کسی بیشتر علاقهمند است تا محصول شما را بخرد و به سرعت آنرا دریافت کند.
سوالات خاص بپرسید
چند ساله هستند؟
آیا آنها مرد هستند یا زن؟
آیا آنها دارای فرزند هستند؟
چقدر درآمد دارند؟
آیا دارای تحصیلات هستند؟
۳) شناسایی مشکل بصورت شفاف
مشتری شما چه مشکلی دارد که شما میتوانید آنرا حل کنید؟ اگر شما مشتری خود را بدرستی شناسایی کرده باشید، این افراد برای حل مشکل خود به شما پرداخت خواهند کرد.
گاهی اوقات مشکلات آشکار و روشن است.
گاهی اوقات مشکلات آشکار نیست و نامشخص است.
گاهی اوقات مشکلات برای مشتری وجود ندارد. اگر مشکل وجود ندارد، مشتری محصول شما را خریداری نمیکند.
۴) توسعه مزیت رقابتی شما
شما یک مزیت رقابتی، دلیلی برای خریده شدن محصولات یا خدماتتان تعریف میکنید که از نظر منافع، نتایج و عواقب خرید محصول یا خدمت شما، مشتری لذتی خواهد برد که از خرید محصول یا خدمت رقبایتان آن لذت را نخواهد برد.
بر روی مزیتها تمرکز کنید آنچه که باعث میشود محصول شما را بهتر از دیگران باشد.
۵) استفاده کردن از محتوا و بازاریابی رسانههای اجتماعی به نفع خود
راههای زیادی نسبت به قبل برای معرفی محصول خود به مشتریان وجود دارد. اما بهترین بخش کدام است؟ همهی آنها رایگان هستند.شما میتوانید از شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر و گوگل پلاس و یا بلاگ خود به عنوان یک مزیت استفاده کنید.
با ساختن یک رابطه با مشتریان از طریق این کانالها، شما میتوانید به مشتریان بیشتری نسبت قبل دسترسی داشته باشید.
برخی از مزایای بازاریابی محتوا:
دسترسی بیشتر منجر به پیشتاز شدن
کانالهای ارتباطی بیشتر برای فروش محصول خود
هزینههای پایینتر برای بدست آوردن مشتریان
در زیر میتوانید نمایش گرافیکی را ببنید که چگونه دادهها در اینترنت تولید میشوند. نگاهی به وبسایتهای شبکههای اجتماعی بیندازید. قدرت نفوذ در مخاطب آن شگفتانگیر نیست.
۶) انتخاب یک قیمت مناسب
تحقیقات بازاریابی را روی رقبای خود، برای تعیین قیمت مناسب انجام دهید. اگر شما یک محصول با قیمت بالا دارید باید آماده عرضه با کیفیت بالا به مشتریان خود باشید.
قیمت میتواند بوسیله ارزش درک شده محصول شما تعیین شود. اگر شما میتوانید محصولتان را نسبت به رقبا برتر نشان دهید، شما میتوانید قیمت بالاتری برای محصولتان در نظر بگیرید.
۷) یادگیری تکنیکهای مناسب مذاکره
مذاکره کنندگان ماهر اغلب علاقهمند هستند تا یک راهحل یا تمهیدی را پیدا کنند که طرف مقابل را خشنود سازند.
آنها به دنبال راهحلی میگردند که برد-برد باشد، جایی که هر دو طرف از نتایج مذاکره راضی باشند.
بهترین مذاکره کنندگان این سه خصوصیت را دارند
آنها پرسشهای خوب میپرسند تا دریابند که شما دقیقا به چه چیزی نیاز دارید.
آنها صبور هستند.
آنها به خوبی آماده شدهاند.
۸)آماده کردن یک ارائه مؤثر
در فروش مهم است که یک ارائه خلاقانه و محسور کننده به مشتریان خود داشته باشید. یکی از این راهها میتواند ساخت یک ارائه تاثیرگذار بوسیله پاورپوینت باشد.
۹) تمرکز روی حفظ مشتریان خود
«یک مشتری باید همیشه مشتری بماند»
یک مشتری محصول شما را خریداری کرده است، این نباید پایان رابطه شما با آنها باشد. بر روی حفظ یک رابطه قوی با مشتریان خود تمرکز کنید. این باعث اعتماد بیشتر و افزودن ارزش به محصول شما میشود.
۱۰)عرضه کردن یک چیز بزرگ برای مشتریان بالقوه، رایگان
مشتریان ایدهال شما بیشتر علاقهمند خواهند شد تا محصول شما را بخرند وقتی که یک پیش نمایش به آنها بدهید. یک ویدیوی کوتاه از عملکرد محصول خود یا دادن رایگان قسمت مهمی از محتوا و هیجان زده کردن مشتری خود برای آنچه بعدها خواهد آمد.
۱۱) مشتریان خود را نزدیک نگه دارید
اگر شما میخواهید به زودی روی محصولتان حراج داشته باشید، به مشتریان خود درباره آن بگویید. آنها خوشحال خواهند شد درباره آن بشنوند و باعث میشود نسبت به آن اعتماد داشته باشند.
۱۲) پیام فروش شما باید روشن و شفاف باشد.
Join us to The Management University Club by The Telegram Link @USDunlimited